Villkor vid internethandel

Varor
Majoriteten av varorna i butiken är begagnade. Dock är alla varor utvalda med omsorg och i mycket gott skick. När det gäller elprodukter så säljs dessa som antikviteter och det är köparens ansvar att försäkra sig om att de följer dagens regler för elprodukter.

Priser och avtal
Du kommer att ta emot en bekräftelse på köpet omedelbart efter det att beställningen är fullgjord. Jag kan inte garantera att alla varor i webshopen finns tillgängliga för försäljning och jag reserverar mig för eventuella tryckfel.

På de begagnade varorna jag säljer tillämpar jag vinstmarginalbeskattning, vilket innebär att köparen inte kan dra av någon moms på priset. Privatpersoner som handlar påverkas inte alls, medan företag som har rätt att dra av moms skall vara medvetna om att moms inte kan dras av på priset på de begagnade varorna. För alla nyproducerade varor ingår det 25% moms i priset, förutom litteratur som har 6%.

Betalsätt

1. Kortbetalning

Du kan tryggt och säkert handla här med kort. All information är krypterad och alla transaktioner genomförs enligt gällande lag.
2. Förskottsbetalning
Du betalar in summan du handlat för på vårt Plusgiro 128312-6
3. Kontant betalning
Du betalar kontant eller med kort när du hämtar din beställning i butiken i Borrby. Välj förskottsbetalning vid kassan!
4. Klarna Faktura
När du betalar via Klarna faktura handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter, och betalar alltid efter att du fått hem dina varor.
  • Få alltid hem varan innan du betalar
  • Betalningstid - alltid 14 dagar
  • Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
  • Alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med distans- och hemförsäljningslagen*
  • Ladda ner dina fakturor från klarna.se
  • Möjlighet till delbetalning

Om betalningen uteblir tillkommer en påminnelseavgift om 60,00 kr samt dröjsmålsränta om 26.00 %. Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Då kommer du få en kopia på kreditupplysningen per post. Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning. Klarna behandlar personuppgifter i syfte att utföra kundanalys, identifikation, kreditkontroll och marknadsföring. Personnummer används som kundnummer i kundhanteringssyfte.

* Gäller ej för alla varor och tjänster, t ex. flygresor, evenemang och specialtillverkade varor.

6. Klarna Konto
Betalsättet för dig som själv vill välja hur mycket du betalar varje månad. Men Klarna konto är mer än så. Förutom att du alltid får hem dina varor innan du betalar, samlar du alla dina köp på ett konto. Detta gäller även om du har handlat i flera olika butiker via Klarna konto. Det betyder en enda faktura, oavsett antalet köp.

  • Få alltid hem varan innan du betalar
  • Betala från 50 kr/mån eller 1/24 av totalbeloppet
  • Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
  • Alla dina köp samlas på ett konto och på en faktura
  • Handla nu - betala i slutet av nästkommande månad
  • En aviavgift om 29 kr, oavsett antalet köp
  • Du kan när som helst betala hela beloppet på en gång

Vid ett köp om 10000 kr med Klarna Konto basvillkor är uppläggningsavgiften 0 kr. Den gällande årsräntan är 19,90 % vilket motsvarar en effektiv ränta om 29,22 %. Kreditköpspriset är 11458 kr. Antalet delbetalningar är 12 stycken och varje delbelopp är 955 kr. Exemplet förutsätter att avbetalning sker under ett års tid.

Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Du kommer då få en kopia på kreditupplysningen per post.

Läs mer: Allmänna villkor
Läs mer: Standardiserad europeisk konsumentkreditinformation

Frakt och fraktkostnad
Fri frakt inom Sverige om du handlar för 900 kr eller mer. För att fraktkostnaden ska bli rättvisare för dig som kund använder jag mig av två fraktklasser, en på 39 kr för varor med låg vikt och en på 59 kr för varor med större vikt. Tänk på att vissa varor med låg vikt kan behöva packas mycket omsorgsfullt och att de då kommer upp i vikt!

Jag använder mig av Schenker och Posten.  Vid andra önskemål om fraktsätt, står kunden själv för faktkostnaden. Vid hämtning direkt i butik dras frakten bort.

Hör av er till mig för internationella fraktkostnader.
Jag tar aldrig betalt för emballage eller paketering.
 
Sampackning

Om du vill handla från webshoparna precis en sån, Vinet & Glaset och från Farmor Innas Leksaker så sampackar vi gärna.

Leveranstid
Efter att jag mottagit betalning skickar jag varorna, normalt inom ett par arbetsdagar. Kom ihåg att det kan ta ett par arbetsdagar efter att du genomfört betalningen för dina pengar att komma in på mitt konto. Skulle det uppstå någon längre försening meddelar jag dig detta via e-post. Leveranstid är beroende på vilket transportsätt som lämpar sig bäst för din beställning. Större eller tyngre saker kan i regel ta lite längre tid att leverera.

Ångerrätt
Enligt svensk lag har du två veckors ångerrätt, utan orsak. Det krävs dock att du meddelar mig skriftligen om detta, antingen via e-post eller vanligt brev. Returfrakt betalas i detta fall av köparen. Har jag gjort någonting fel står jag naturligtvis för returfrakten. Återbetalning för återsända varor sker inom 14 dagar. Vi följer Konsumentverkets rekommendationer se: Konsumentverket.se

Innan jag hunnit skicka dina varor kan du alltid via e-post meddela mig om att du ångrat ditt köp och på så sätt slippa att betala returfrakt.

 
Skador på paket och ej uthämtade paket

Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till postkontoret eller annan transportör och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till postens eller transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med posten eller transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss.
Har du beställt och inte hämtar ut din försändelse innan det går i retur till oss (paket ca 1 mån, brev 14 dgr), så fakturerar vi dig 350 kr för vårt arbete med hantering av varorna.

Personuppgiftslagen
Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen (PUL).

Frågor
Du är alltid välkommen att kontakta mig via e-mail (info@precisensan.se) eller telefon (0704-536304) vid eventuella frågor.

 

 

 

 

 

 

Produkter
Övrigt
Svenska English